Vilomorgon

Idag vilas kroppen i form – imorgon kört ett tufft pass tillsammans med min man. Älskar att träna med honom, men skulle inte vilja göra det alltid.

Vila idag innebar att jag sova fram till åtta – när klockan ringde. Lyxig sovmorgon, blir alltid lika förvånad när jag lyckas sova så länge. Nu ligger favoritfrukosten i magen, jag har snurrat lite på datorn, fixat håret & kramat mannen. Nu skall mina brutna naglar fixas och bli fina lagom inför det nya året!

Kvarg med keso, massvis av pepparkakskrydda, melon, jordgubbar, dinkel & quinoapuffar, pauluns flingor, granatäpple & mandel. Samma som slunkit ner de senaste dagarna.

Vad slinker ner i din mage till frukost? Varierar du dig eller fastnar i samma goda frukost som alltid?

14 kommentarer för “Vilomorgon

  1. tack för förtydligandet på övningarna :) Allti dbra att få tips och inspiration av andra! :)

    För min del blir det i regel havregrynsgröt med keso eller kvarg tillsammans med ett rivet/hackat äpple eller hallon samt kardemumma och kanel :) Mums mums! :)

  2. Mums! Jag fastar ganska lätt i mina frukostar eller i alla fall på vardagarna brukar det blir samma och på helgen brukar vi unna oss nybakat :) idag blev det en frukost som jag ofta har : en skål med naturell fil + en skvätt smaksatt fil sen massa keso i där, ibland en banan eller bär, müsli. Brukar även ta kopp varm mjölk med kanel eller honung och en lite macka med pålägg. Mums!

  3. Jag äter oftast grötplättar med osockrat äpplemos och kanel, eller banan om jag har tränat. Igår åt jag kvarg med naturell yoghurt och hemmagjorda muslin. Lördagar (fri måltid) så blir det faktiskt amerikanska pannkakor med mycket uppvispad äggvita:-)

  4. Jag tycker också det är superhärligt att träna med min snubbe! (Dock inte alltid – behöver egentiden också :P )

    DIn frukost såg supergod ut! För egen del blir det ofta kesellasmoothies eller kesella med frukt och müsli. Mycket ägg och knäckemackor med skinka/kalkon/grönsaker också :)

  5. Alltid gröt!!! Ibland tänker jag att jag ska ta nåt annat, men så fort ja kommer ut i köket åker havregrynen fram… Fast jag varierar gröten med olika smaker och ‘pålägg’. Nu när jag ska börja kommer det dock bli mer keso, kesella, ägg o smörgås eftersom det är lite krångligt att ta med sig gröt… Fast att göra plättar ab den funkar ju! :-)

  6. Här är jag helt hopplös, kan inte vara utan mina hårda smörgåsar med avokado. Det går bara inte! Sen min soyayoghurt. Däremot varierar jag blandningen jag har i yoghurten, vilket alltid är något! Haha!

  7. Sen vill jag denna vilomorgon, tacka för kärleken på min blogg du gav i inlägget om AA. Dina ord lägger jag i hjärtat och jag är tacksam du ger av din tid till att läsa. Du är fantastisk, Annie.

    • Fina, din blogg ger mig så mycket. Den är annorlunda, uppfriskande och får mig att tänka och gå in i mig själv väldigt mycket. Jag uppskattar det du skriver och den fina människa jag ser hos dig väldigt mycket. Väldigt glad att jag hittade in till dig under det gångna året :)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>